영어로 말하기

관계 대명사 말하기 연습

나도 처음이야 2020. 7. 3.

 

 

전치사와 함께하는 관계대명사 말하기 - Part 2

https://soo0100.tistory.com/1123 관계 대명사 말하기 - 6월 29일 내가 지난 2년 동안 써온 스마트 폰. The smart phone that I've been for the last 2 years. 이것이 내가 지난 2년 동안 써온 스마트 폰이야. T..

soo0100.tistory.com

미국에 사는 친구한테 들었어요.

I heard it from a friend who lives in the USA.

I heard it from a friend who living in the USA.

 

나는 의사인 친구가 있어요.

I have a friend who is a doctor.

 

우리는 정말 좋은 호텔이 있는 호텔에 묵었어요.

We stay at a hotel that had a really good swimming pool.

 

어제, 한국에는 아직 개봉하지 않은 영화를 봤어요.

Yesterday, I saw a movie that is not released yet in Korea.

 

아무런 그림이나 문구가 없는 티셔츠를 사고 싶어요.

I want to buy some T-shirts that don't have any pictures or writing.

 

 

-빨간 모자쌤 영어 강의를 정리하며...

 

반응형

댓글