영어로 말하기

전치사와 함께하는 관계대명사 말하기 - Part 2

나도 처음이야 2020. 6. 30.

https://soo0100.tistory.com/1123

 

관계 대명사 말하기 - 6월 29일

내가 지난 2년 동안 써온 스마트 폰. The smart phone that I've been for the last 2 years. 이것이 내가 지난 2년 동안 써온 스마트 폰이야. This is the smartphone that I've been using for the last 2 years..

soo0100.tistory.com

여기가 제가 지난 10년 동안 살아온 아파트 입니다.

This is the apartment that I've been living in for the last 10 years.

This is where I've been living for the last 10 years.

 

여기가 내가 취직하려고 하고 있었을때, 정보를 많이 얻은 웹사이트야.

This is the website that I got a lot of information from

when I was looking for a job.

 

이게 제가 지난 몇 달 동안 공부해온 책이에요.

This is the book that I've been studing with for the last a few months. 

 

걔가 너랑 고등학교 같이 다녔다던 그 친구야?

Is he(she/that) the friend that(who) you went to high school with ?  

 

1. "이건 내가 슬플 때 듣는 음악이야."

This is the kind of music that I like to listen to when I am sad.

 

2. "이건 내가 찾던 디자인이 아니야."

This is not the design that I was looking for.

 

3. "이게 내가 너한테 말했던 그 영화야."

This is the movie that I told you about.

 

4. (같이 집 사진을 보면서) "여기가 너가 이사한 집이야(곳이야)?"

Is this the house that you moved to ?

 

 

 

- 빨간 모자 쌤의 내용을 공부하면서 정리를 해보며...

반응형

댓글