영어로 말하기

About puppy story ...

나도 처음이야 2022. 6. 19.

I lay on the floor and he climed on me.

나는 바닥에 누워있었고, 그녀석은 내게 올라탔다.

 

He followed me everywhere and he trie to chew on everything.

걔는 어디든 나를 따라 다녔고, 모든 것들을 씹으려고 했어요.

 

I held him and petted him.

나는 그녀석을 안고 쓰담듬어 주었답니다.

 

I got up in the night took him outside.

나는 밤에 일어나 그녀석을 데리고 밖으로 나갔습니다.

 

In the morning, Most of all, I gave hime food.

아침에는 무엇보다도 그 녀석에게 음식을 주었어요.

 

He ate three large bowl of puppy food every day.

걔는 매일 강아지 사료 3그릇을 먹었답니다.

 

He got bigger all the time.

걔는 항상 커지고 있었죠.

 

His head and his paws were very large, and his tail was thick and heavy.

그녀석의 머리와 발 은 매우 컸고, 꼬리는 두껍고 무거웠어요.

 

When he wagged his tail, he pushed everything onto the floor.

녀석이 꼬리를 흔들때면, 바닥의 모든것을 밀어 버렸답니다.

 

He loved to grab things and hold them in his mouth.

녀석은 물건을 잡고 입에 물고 있는 것을 좋아했답니다.

 

What have you got this time?  I asked.

이번에는 무엇을 물고 있니? 내가 물었고

 

When I opened his mouth, I always found something new inside.

녀석의 입을 열었을때, 난 항상 새로운 무언가를 찾곤 했어요.

 

강아지에 대해서 이야기를 해보았습니다.

감사합니다.

반응형

'영어로 말하기' 카테고리의 다른 글

Teaching my puppy.  (8) 2022.06.26
Playing with my puppy.  (14) 2022.06.24
오늘은 자신에게 주는 선물이다.  (8) 2022.06.15
반려견 킁킁거리다 를 영어로  (12) 2022.06.13
Put my arm around her 를 이용한 표현들.  (8) 2022.06.11

댓글